Pencerem

Bütün mecmuaların ara sayfalarından dökülen stres, kahkaha, hanım duydun mu, hadi kahvaltı hazır, vah vah, komşular uyurlar bugün pazar karmaşasından merhabalar ...

Yarı uykulu, yağmurlu, bulutlara umutlu bakan bir Arhavi sabahına hoş geldiniz. Efendim hayatımın gurur duyduğumun en güzel yanı Karadenizli olmaktır, inanın bu mareşal unvanı gibi zordur kazanılması fakat bütün illerde, sokaklarda, şarkılarda gururla söylemek, tulumu sevdalı oynamak işte kıyıdan köşeden bilirsiniz az da akılda bir tahta eksik olmak. Karadenizlilik kendimizi mizahımızın kahramanı sayarız, affola. Odamın cihana bakan penceresinden bulutlara bir selam verdikten sonra, radyomun sesini açarak ajansları dinlemeye koyuluyorum. İçeriden mıhlamanın, çayın kokusunu hissederken ufuklarda görünen Batum'a doğru hayale dalıyorum.

İnsan bir pencereden başka bir ülkeye, aynı insanlara, bir denize bu kadar aşıkken, tarlanın ortasındaki bir çizgiyle ayrılan evlerin, hayallerin, hikayelerin bir başka başkentini izlemeye doyamıyor. Alaturka yaşamayı seven, modern yaşamla aynı zamanda global köydeki bir çiftçi gibi bir şeyler ekmek, yağmurun griliğine aşık, tahta arabaları en pahalı spor arabalara değişmeyen bir insandan ne bekleyebilirsiniz ? Öyle karışık satırlar oldu ki hangi sokakta olduğumu unutuyor insan ve bu gün pazar. Bir kitap, demli bir çay, yağmura karşı en güzel hikayelerin hayaliyle...





şubat 2016 21

25 Şubat 2016 1-2 dakika 9 öyküsü var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Bahar da geliyor ki ne güzeldir Arhavi şimdilerde kim bilir? Güzel bir öyküydü kutlarım içtenlikle...👍