Çağdaş Yobazlar

Çağın gereklerine ayak uydurmuş nice çağdaş insan!, şeklen çağdaş olsa da, ruhen olgunluğa erememiş, teknoloji ve içinde bulunduğu zaman ilerlerken zeka ve düşünce olarak gerilemiştir...

Ne demek çağdaş yobaz?. Şöyle izah etmek gerekirse; Giyimi, kuşamı ile konuşması ve davranışı ile her ne kadar çağdaş görünümlü olsa da, bu tip insanlar, kendi ideolojisi ve dünya görüşüne ters olan veya yakın olmayan tüm diğer insanlara karşı gayet ilkel ve yobaz davranış içerisine girmektedir...Ağzından salya akarcasına kelimeleri peşin sıra saydıran, hakareti ve her tür ithamı, kendilerinin görüşüne ve düşüncesine ters insanlara hak olarak gören hak bilmez, hukuk tanımaz çağdaş! yobazlar, ne acıdır ki içinde bulundukları bu zavallı durumun farkında da değillerdir...

Kendi düşüncesindeki insana karşı nezakette sınır tanımayan, aksine karşı görüşteki insanlara ise hakareti bir üslup olarak benimseyen bu çağdaşlar!, yalnızca kendi düşüncesindeki insanların kitapları ve diğer bilgi kaynaklarından beslendiklerinden ötürü de, düştükleri bu bataklıktan kurtulmaları da maalesef ki mümkün görünmemektedir...

Çağdaş yobaz diyeceğimiz bu şahıslarla hayatta her yerde karşılaşabiliriz. Gazetelerdeki köşe başlarında, tv'lerde açık oturumlarda, halk otobüsünde, ya da okulda, işyerinde...Sakın ola ki, görünüşüne aldanıp ta çağdaş, demokrat, hoşgörülü düşüncesi ile fikrinizi, zihninizi açık vermeyin veya kılık kıyafetinizle gözüne batmayın...O zaman doğduğunuza pişman olurcasına size demediğini bırakmaz ve üstünede haklı çıkar...

Ötekileştirme dediğimiz insanları sınıflara ayrıştırma hastalığı, hemen hemen çağdaş yobazların hepsinde görülmektedir...Karşılarına çıkan insanın fikirlerini kendi zeka düzeylerine göre değerlendirdikten sonra tasnif işine koyulurlar..Çağ dışı veya çağdaş şeklinde..Oysa, kendi düşünceleri, içinde bulunduğumuz çağı bırakın ilkel kabile çağlarına bile hitap etmemektedir... Zeka düzeyi gelişmediğinden çağın ötesi veya çağları aşan düşünceleri kavramaları veya hoş görü ile karşılamaları beklenemez...Neden zeka düzeyleri gelişmemiş diyorum, çünkü; çelikten sert kalıplarla kendilerini öyle örgülemiş ve çizdikleri kırmızı çizgileri aşmamak için kendilerince öyle yeminler etmişler ki, gelişime ve yeniliğe kapalı olmuşlardır. Bu sebeple de, zeka düzeyleri bulundukları ortamdan ne almışsa ancak o kadardır...

Çağdaş yobazlardan çıkaracağımız dersler vardır. Şöyle ki, insanları kılık kıyafetine, konuşmasına, yaşantısına, işine, eşine, oturduğu mahalleye, yediği yemeğe göre tasnif etmeksizin, insan çatısı ve ortak paydası altında sosyal ilişkiler kurmalıyız...Ön yargı ve kalıplar ile değerlendirmelerde bulunmamalıyız...Beğenmesek de, hakaret içermeyen tüm düşüncelere saygılı olmalıyız...En önemlisi içinde bulunduğumuz ve bir ferdi olduğumuz toplumun değerlerine hiçbir zaman hakaret eden veya küçük gören bir tutum içerisine girmemeliyiz...Sırf çağdaş olacağım diye batı menşeli şablonlarla kendi toplumumuzu değerlendirmemeliyiz...Vesselam.
22-11-2011

22 Kasım 2011 2-3 dakika 35 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    Bu yazıyı okuyunca hemen aklıma şu cümle geldi''Takım tutar gibi parti tutmak'' çok kullanılır günümüzde. Bir lideri sevebilirsiniz, ama adı her ne olursa olsun, insanlarda hata yaparlar. Eğer ki değerlendirmek istediğimiz zaman bir olayı veya kişiyi, objektif olmazsak biz de hata yaparız, bu şuna benzer bir nevi, gençlik yıllarında başımızda kavak yelleri eserken aşık oluruz birine, dolayısı ile''aşk başa gelince akıl dünya seyahatine çıkarmış''gözümüz o aşık olduğumuz kızın önemli hatalarını bile görmez. Sadece din de olmuyor yobazlık, başka düşünceleride körü körüne savunanlar, hatasını yüzüne vursanız bile''Dediğim dedik çaldığım düdük''diyorsa ki eğer, ikisinin birbirinden farkı yoktur. Güzel bir deneme olmuş kutlarım Ömer bey içtenlikle...👍

  • 12 yıl önce

    Ahmet Beye değerli yorumları için teşekkür ederim..Ayrıca tüm okuyan dostlara da teşekkür ederim..😙

  • 12 yıl önce

    sözde çağdaş adındaki aşırı dinsiz mason yobaz bazı derneklerin, halkın yaşam tarzına ,Hayvan hakkı kadar bile değer vermemelerini anlarız ama birde bunu Cumhuriyet adına yapıyoruz diye ortaya kusmaları iğrenç..