Çöküş

En güzel şekilde yaratılan insana neler oluyor!

Bir zamanlar, bilim bu kadar ileri seviyeye gelmemişti, teknoloji bu kadar ilerlememişti, insanlar bu kadar medenileşmemişti! o nedenle, deneme yanılma yöntemi ile ideal ve optimum olan hayat tarzı arayışı içerisinde idi insanlık...

Zamanla, bir çok devre geçiren insanlık, özünde olan güzelliğin farkına vardı ve en medeni hayat tarzını seçerek günümüze kadar geldi. Artık, taş devrindeki taş kafalı insan davranışları olmayacaktı, cahiliye de ki, insafsız cinayetler son bulacaktı, ortaçağdaki karanlık, aydınlığa boğulup, dünyamızı terk edecekti, beşi beş kuruş etmeyen savaşlar yerini huzura bırakacaktı... Peki ne oldu, hayal ve tasavvur edilenler gerçekleşti mi?

Tabiî ki beklenen olmadı. Medenileşeceğiz diye, öz kültüründen, dininden ve değerlerinden taviz verdi toplum. Bilim ve teknoloji o kadar gelişmesine mukabil, insanlık yararına kullanılması gerekirken, toplu katliamların, savaşların, dolandırıcılığın ve her tür müptezelliğin tetikleyicisi oldu.

İşte, Amerika; teknolojinin beşiği, bilimin merkezi konumunda bir devlet iken; insanlığa katkısından ve yararından çok, zararı olmuş. Yerküre üzerinde yapılan toplu katliamların çoğunluğu bu ülke tarafından yapılmakta, yine küresel gelişim neticesinde; aynı ülkece, tüm dünyaya pespayelik ve gayriahlâkîlik empoze edilmekte...

İşte, Avrupa; medeniyetin sembolü, gelişmişliğin öncüsü iken; Aile gibi sosyal bir yapının yerine serbestliğin, güya özgür yaşamın ikame edildiği, ahlak, namus gibi kavramların anlamsızlaştırılarak içinin boşaltıldığı, gelişmişlik kisvesi altında her tür seviyesizliğin reklam edildiği bir topluluk haline gelmiş...

Taş devrinde görülmemiş ahlaksızlık; günümüzde internet ve basın yayın aracılığı ile gerçekleştirilerek, cinsel sapkınlıklar teşvik edilircesine sunulur olmuş...

Ancak Cahiliye devrinde vuku bulan cinayetlerin, diri diri insan öldürmenin benzerleri medenileşen! dünyamızda görülür olmuş...

Ortaçağ Avrupa'sında yaşanan ilkellikler, şuan aynı topraklarda daha cafcaflı, daha şatafatlı yaşanır ve tüm dünyaya da gelişen teknoloji aracılığıyla izletilir olmuş...

Ve ne yazık ki! Ülkemizde; çevremizde yaşanan bu rezilliklere uzak kalamamış, öz değerlerinden ve dininden uzaklaşarak, bu çöküntüyü tüm dünya ile birlikte yaşar hale gelmiş.

Çöküntü o kadar yaygınlaşmış ki; evimize girerek ailemizi sarsmış, okullarımıza girerek eğitim sistemini bozmuş, bürokrasiye bulaşarak, devletin erdemlerini zayıflatmış, kısaca; toplumun tüm hücrelerine bu virüs sirayet ederek; yavaş ama etkili bir toplumsal çöküntüye sebebiyet vermiş ve vermektedir.

04 Temmuz 2011 2-3 dakika 35 denemesi var.
Yorumlar