Fut/bol Huzur/az

Ülkemizde, futbola verilen önem ve değer başka neye veriliyor hiç düşündünüz mü?

Futbol ne ki? Altı üstü bir oyun işte... Tabiri diğerle, delinin biri kuyuya taş atmış, 22 kişi onu çıkartmaya çalışıyor. Bana göre; spor sağlık için yapılması gereken hareketler manzumesidir. Ancak, futbol maçı yapmak bir spor faaliyeti değil, olsa olsa eğlence amaçlı yapılan bir oyun aktivitesidir. Üstelik, bu aktivitenin izleyicisi ve oynayıcılarının çoğunluğunu da erkekler oluşturuyor. Buna rağmen, hep revaçta, hep gündemde kalmaya devam ediyor futbol...

Bir eğitim, bir sağlık konusuna veya bir ekonomik ve sosyal konuya futbol kadar ehemmiyet verilse, futbola harcanan mesai kadar zaman harcansa, şuan ülkemizin hali nasıl olurdu çok merak ediyorum. Dikkat ettiniz mi; gazetelerin hepsi en az iki olmak üzere, dört ve daha fazla sayfa tahsisi ile futbolu haber konusu yaptığına... üstüne üstelik özel olarak spor gazetelerinin basıldığı ve bu gazetelerin de muhtevasında yüzde seksen futbola yer verildiğini....

Ülkemizde yayın yapan yerel ve ulusal televizyon kanallarının da; mutlaka, bir spor programına saatlerce yer verdiğini ve bu programlarda da genellikle, hatta bazılarında tamamen futbolun konu edildiğini... hangi tv kanalında; bir sağlık veya eğitim konusunun açık oturumlarda konuşularak çözümler üretildiğine şahit oldunuz... belki olmuştur ancak, futbol tartışmalarına ayrılan saatin binde biridir ayrılan zaman. Bazen, öyle abartılıyor ki; bir futbol maçındaki 5 saniyelik bir pozisyonun saatlerce kelli felli adamlar tarafından kavga üslubu ile tartışılıp, yorumlar yapıldığı... buna mukabil, seviyesi sürünen bu programların bir de; tv karşısında yüz binlerce izleyicisinin olduğu ve bu izleyicilerinde kendi çevrelerinde aynı konuları yine tartışma konusu yapıp sosyalleştikleri!... ne kadar hayrete mucip ve dikkate değer bir durum, öyle değil mi?

Acaba, Avrupa ülkelerinde veya başka gelişmiş ülkelerde bizim kadar bir meşin yuvarlak etrafında fırtınalar koparılıyor mu?

Yine, futbol maçlarına birebir taraftar olarak katılan ve maçın yapıldığı mahalde izleyici olan insanların davranışları da başka bir dikkate değer konu olsa gerek... sırf küfür yapmak ve deşarj olmak için maça izleyici olarak katılan insanlar mı dersiniz, yoksa, kendi tuttuğu takımın galip gelmesi için her tür amigoluğu yapan gençleri mi dersiniz, ya da tv başında takımının taraftarlığını perçinleştirmek için ailesi ve dostları ile olan ilişkisini zayıflatanları mı dersiniz, yoksa, maçın yapıldığı mahalde kendi takımı bir eksik gol attığı yada bir fazla gol yediği için etraftaki milli sermayeye zarar veren akıl yoksunu gemi azıya almış fanatikleri mi dersiniz, hangisinden bahsedelim ki; futbol denilen top oyununun, Ülkemiz için bir kazançtan öte; zarar getiren bir sektör olduğunu anlayalım....

Futbolun; birleştirici, kaynaştırıcı ve aynı zamanda da eğlendiren bir oyun olması gerekirken; maalesef, ona olması gerekenden fazla önem atfedildiğinden ve olması gerekenden daha fazla mesai teksifi yapıldığından; ülkenin şımarık çocuğu olmuş ve ele avuca gelmez, zapt edilemez bir taraftar kitlesi ile de futbol, huzurun değil, kargaşanın kaynağı haline gelmiş bulunmaktadır.

07 Temmuz 2011 2-3 dakika 35 denemesi var.
Yorumlar