Şirin Kıyamet

Bir kısım insanların zihninde 21 aralıkta kıyamet kopacağı yalanının maya'landığını şaşkınlıkla izlemekteyiz. Kader çizgisinde ölüm noktası gizlidir. Öyle ki, insan psikolojisine ve yaratılışına uygun olan hikmet de budur.

Düşünsenize öleceğiniz tarih bilinmekte, o zaman yaşamın ne tadı ne de tuzu kalır... İşte topyekün insanlığın ölümü diyebileceğimiz kıyamette kader çizgisinde saklı bir noktadır ve bizlerce bilinemez...

Peki bu yalana gönül kaptırmış şirin insanların durumu nedir? Korkularının temeli nedir? Ya da hayatla dalgamı geçiyorlar? Belki de inançlarının mayasında sorun var bilemeyiz...

Koskoca görünüşte aklı başında olan ünlü ya da ünsüz bir takım zevat pılını pırtısını toplamış ve şirin bir köyün yolunu tutmuş... İnanın bir masal değil bu. 21. Yüzyılda yani bilim çağında insanlar bilmem hangi geçmiş çağın kahinlerinin ortaya attığı bir yalanın peşinde ümit peylemekteler...

Söz konusu iddia zaten kendi içinde çelişkiler barındırmaktadır. Az aklını kullanan bir kişinin zihninde bu yalanın mayası tutmaz ama nafile bir kere bu yola baş koymuşlar... Bilemem amaçları belki de eğlence belki de maceradır.

Neden mantıksız ve çelişkilidir bu kıyamet senaryosu? Çünkü, eğer kıyamet kopacaksa bu demektir ki, dünya yerle bir olacak ya da tamamen yaşanmaz bir duruma gelecektir. Bu durumda şirin bir köy ayakta kalmış ne anlamı var? Bre aklından zoru olan zevat, her yer yerle bir olduktan sonra siz hayatlarınızı nasıl idame ettirmeyi düşünüyorsunuz? Veya ne kadar daha yaşamayı umut ediyorsunuz? Bencil ayaklı canlılar dostlarınız sevdikleriniz kısaca hemcinsleriniz yerle yeksan olmuşken siz neyi amaçlayacaksınız? Ayrıca, insan bazında kıyameti düşününce kişinin ölümü kıyametidir. Nerden biliyorsunuz hey en akıllı zenginler şirin köye giderken yolda kaza yaparak kıyametinizin kopmayacağını... ya da 21 aralık günü sabah güneş başını pencereden içeri uzattığında sen daha yataktan doğrulmadan son nefesini vermeyeceğini... ya da o gece sabaha dek şirin şarapla beynini mayaladığında damarlarının tıkanıp beyninin oksijensiz kalmayacağını... haydi hepsini geçtim ve senin düşüncenle 21 aralıkta dünya kıyameti koptu bir sağlam sen ve senin gibiler kaldı... ne olacak baki mi oldun sanki... sende bir gün ölmeyecek misin... senin de kapın Azrail tarafından çalınmayacak mı? üç gün daha fazla yaşamak için bu ahmaklık niye?

Basından öğrendiğime göre güldürü ustası cem de bu kervana katılanlardanmış... Eğer doğru ise, anılan şahsın hayatında yapacağı en büyük güldürü şovu şirin kıyamet sahnesinde oynanacak demektir.

Neyse efenim, aldığımız nefesi veremezsek kıyametimiz kopar, nefesi alamazsak yine kopar. İşte böyle canımız ince pamuk ipliğine bağlı her an kopabilir... Dolayısıyla, yok maya şunu demiş, yok buda ne demiş, yok sırma saçlı kel kahin tahmin etmiş, yok meteoroloji kar fırtınasını haber vermiş, eğer biz hazır değilsek kıyametimize (ölüme) vaktinin ve yerinin hiç mi hiç önemi yoktur... ha erken gelmiş ha geç, ha şirin bir yer ha virane, hazır değilsek berbat ahirimiz, hazır isek de ne mutlu' perde arkasından gelen habere', ne mutlu ölüm var öyleyse...

2 gün önce/aralık/2012

19 Aralık 2012 3-4 dakika 35 denemesi var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (8)
  • 11 yıl önce

    Bu safsataların insan aklını karıştırmak ve de toplumda kargaşa yaratmaktan başka ne amacı olabilir? O gün bir şey olmayacak ve de konuşacakları şeyi de söyleyelim ''Safsataydı'' demezler de ''Mayalarda yanılabilir'' bunu bile söyleyebilirler bu aklı evveller. Ne diyelim Allah onlara akıl izan bizlere de onlara sabır gösterme kuvveti versin. Ey gafil kul bilemezsin ne zaman kopar kıyamet, sen en iyisi Kıyam-et. Güzel dikkat çekici bir deneme tebrikler Ömer beye...

  • 11 yıl önce

    Ahmet beyfendiye değerli yorum ve beğenileri için teşekkür ederim...

  • 11 yıl önce

    😙İnci, Nuray hanımefendilere ve Selim beyfendiye ilgilerinden ötürü teşekkür ederim...Ayrıca, seçki kuruluna günün denemesi seçimlerinden dolayı teşekkür eder saygılarımı sunarım...😙

  • 11 yıl önce

    Kezban hanımefendiye de deneme yazısına gösterdiği ilgiden dolayı teşekkür ederim...😙

  • 11 yıl önce

    Ömer Bey; kaleminize sağlık, özellikle müslümanlar için çok acı bir olay bu, Allah'ın ayetleri ve peygamber efendimizin(SAV) hadisleri varken, mayaların takvim inancına göre dünyanın sonunu kestirmek çok garip olurdu doğrusu, bence ıyamet gününün kopacağı gün değilde o gün vereceğimiz hesabın ağırlığını daha fazla önemsemeliyiz, bilinçli yazınızdan dolayı tekrar tebrik ediyorum, başarılar...